Actualitate

La ”Protecția consumatorului” – plouă cu sesizări de sezon

Moda a pătruns și în domeniul protecției consumatorilor. Din bilanțul activității desfășurate în anul 2017 de Asociația pentru Protecția Consumatorilor (APC), din Turda, s-a desprins concluzia că a apărut o ”modă” a sesizărilor. Acestea apar, cu preponderență, dintr-o zonă sau alta, îndeosebi din domeniile prestărilor de servicii, în funcție de anumiți factori.

Președintele  APC Turda, inginerul Ion Chiorean, a exemplificat această concluzie astfel: În momentul în care s-a lucrat la rețelele de apă și de canalizare din oraș, cele mai multe sesizări primite la APC reclamau defecțiuni la sistemele de distribuire a apei potabile. La fel s-a întâmplat, spune Ion Chiorean, și cu ocazia schimbării contoarelor clasice cu cele ce permit citirea, de la distanță, a consumului de apă. ”Acțiunea de schimbare a contoarelor a generat un val de plângeri în legătură cu cantitățile de apă facturate, neconforme cu realitatea consumului, generate de citiri defectuoase ale vechilor contoare, în momentul schimbării acestora”.

Indiferent de moda genului de sesizări ce vine la rând, reclamațiile survenite ca urmare a nemulțumirilor clienților, manifestate vizavi de calitatea serviciilor de telefonie, internet și televiziune prin cablu, rămân constante. Acolo, problema de căpătâi o reprezintă ”momelile” acele facilități acordate ”gratuit” din care ”mușcă” mulți clienți care nu știu că acelea îi obligă la respectarea duratei contractelor de minimum doi ani și, dacă renunță înaintea expirării acestora, plătesc furnizorului o mulțime de bani pentru ”gratuitățile” folosite în scopul ademenirii clienților. ”Operatorii, îndeosebi cei de telefonie, internet și televiziune prin cablu, întocmesc contracte-beton. Oamenii nu le citesc și atunci apar surprizele” a dezvăluit Ion Chiorean varianta comercială, din sfera serviciilor, a ”secretului lui Polichinelle”.

În 2017, la APC Turda s-au înregistrat 245 de sesizări. ”Dintre acestea, peste 170, ceea ce înseamnă circa 70 la sută, s-au rezolvat în favoarea clienților”, a precizat Ion Chiorean. Președintele APC Turda a remarcat că, dintre toți agenții economici din zonă, vizați de sesizările cetățenilor ”cel mai serios, care a răspuns la timp, tuturor sesizărilor”  a fost, în 2017, Compania de Apă Arieș.

 

Click aici pentru a adăuga un comentariu

Adaugă un comentariu

Comentariile trebuie să respecte regulile de utilizare.
Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Ziarul care te prinde

© Ziarul 21 Turda | Materialele de pe acest site pot fi preluate doar cu acordul scris al reprezentanţilor publicaţiei Ziarul 21.

  SUS