<
Actualitate

A început amenajarea depou-lui pentru autobuzele hibrid ce vor fi achiziționate de primăria Câmpia Turzii

Planul de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD) prin care străzile din Câmpia Turzii vor fi reabilitate vine cu o noutate pentru Câmpia Turzii și anume apariția unor autobuze hibrid ce vor compune compania locală de transport public.

Autobuze hibride pentru Câmpia Turzii. Investiție de peste 12 milioane lei
Câmpia Turzii va avea 7 autobuze hibride de tip diesel/electric.
Municipalitatea din Câmpia Turzii a lansat o licitație publică privind achiziție de dotări pentru obiectivul de investiții „Infrastructură de transport public și măsuri pentru mobilitate alternativă în oraș”. Valoarea contractului este de 12l490.236 lei, fonduri europene, iar data limită de depunere a ofertelor a fost 18 martie 2021.
După cu lansarea licitației pentru achiziția autobuzelor, municipalitatea din Câmpia Turzii a început amenajarea depoului unde vor fi staționate și întreținute cele 7 autobuze . Este vorba de fosta centrală ttermică de pe strada Aviatorilor. O clădire ajunsă într-o stare deplorabilă care însă după amenajare va căpăta o înfățișare modernă.


Scopul Planului de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD) este acela de a permite dezvoltarea sustenabilă a mobilității, de a genera atât proiecte care se vor putea implementa prin Programul Operațional Regional 2014-2020, Axa prioritară 3, „Sprijinirea tranziției către o economie cu emisii scăzute de carbon”, Prioritatea de investiții 3.2. „Promovarea strategiilor de reducere a emisiilor de dioxid de carbon pentru toate tipurile de teritoriu, în particular zone urbane, inclusiv promovarea planurilor sustenabile de mobilitate urbană și a unor măsuri relevante pentru atenuarea adaptărilor”, Obiectiv specific „Reducerea emisiilor de carbon în zonele urbane bazate pe planurile de mobilitate urbană durabilă”, cât și proiecte care se vor putea implementa din alte surse de finanțare asociate bugetelor locale, naționale și externe.

Ce conține pentru Câmpia Turzii P.M.U.D.?
1. Investiții destinate îmbunătățirii transportului public urban de călători, respectiv:
– Achiziționarea de 7 autobuze hibrid diesel-electric;
– Modernizarea și reabilitarea depoului aferent transportului public, inclusiv infrastructura si dotarea tehnică aferentă
– Construirea/modernizarea/reabilitarea stațiilor de transport public cu următoarele dotări: totemuri, stații acoperite și stații neacoperite (bănci), 10 display-uri;
– Crearea unui sistem integrat de bilete pentru călători („e-ticketing”) prevăzut cu: 10 de automate de bilete, 2 stații de eliberare carduri, infrastructura aferentă mijloacelor de transport

2. Investiții destinate transportului electric și nemotorizat, respectiv:
– Construirea/ modernizarea/ reabilitarea pistelor/ traseelor pentru biciclete (5,622 km pistă biciclete);
– Crearea unui sistem de închiriere de biciclete („bike-sharing”) prevăzut cu următoarele dotări: 100 biciclete, 8 stații self-service, 5000 de carduri, 25 de rasteluri și un server de centralizare cu soft inclus;
– Construirea/modernizarea de zone si trasee pietonale si semi-pietonale (0,01199 kmp trasee pietonale);
3. Alte investiții destinate reducerii emisiilor de CO2 în zona urbană, respectiv:
– Modernizarea/reabilitarea infrastructurii rutiere utilizate prioritar de transportul public de călători, în vederea reducerii emisiilor echivalent CO2 din transport (7,425 km. carosabil reabilitat).

Care sunt principalele lucrări de intervenție ce vor fi efectuate?
1. Reabilitare (modernizare) carosabil pe următoarele străzi:
– Str. Iancu Jianu (din intersecția cu str. Grădinarilor până la pod Arieș), L=1133m;
– Str. Gării, L=158m;
– Str. Avram Iancu (din intersecția cu str. Gării până la E60), L=453m;
– Str. Aurel Vlaicu, L=1452m;
– Str. Republicii (de la calea ferată până la E60), L=956m;
– Str. Tudor Vladimirescu (între str. Ciocarliei si E60), L=1186m;
2. Modernizare trotuare pe următoarele străzi:
– Str. Iancu Jianu (din intersecția cu str. Grădinarilor până la pod Arieș), S=2710mp;
– Str. Gării, S=725mp;
– Str. Avram Iancu (din intersecția cu str. Gării până la E60), S=1220mp;
– Str. Ion Rațiu (fără zona cuprinsă între trecerile peste calea ferată), S=3250mp;
– Str. Castanilor, S=285mp;
– Str. Aurel Vlaicu, S=4420mp;
– Str. Retezatului, S=1200mp;
– Str. Aviatorilor, S=420mp;
– Str. Republicii (de la calea ferată până la E60), S=1730mp;
– Str. Axente Sever, S=630mp;
– Strada Scolii, S=490mp;
– Str. Tudor Vladimirescu (între str. Ciocârliei i E60), S=2820mp;

3. Proiectare piste bicicliști pe următoarele străzi:
– Str. Gării, pista (2×1.0m), L=125m;
– Str. Avram Iancu (din intersectia cu str. Gării până la E60) pista (2×1.0m), L=430m;
– Str. Ion Rațiu (fără zona trecerii peste calea ferată), pista (1×1.0m), L=1151m;
– Str. Castanilor, pista (1×1.0m), L=150m;
– Str. Aurel Vlaicu, pista (2×1.0m), L=1149m;
– Str. Republicii (de la calea ferată până la E60), pista (2×1.0m), L=952m;
– Str. Axente Sever, pista (2×1.0m), L=156m;
– Str. Tudor Vladimirescu (între str. Ciocârliei şi E60), pista (2×1.0m), L=950m;

Click aici pentru a adăuga un comentariu

Adaugă un comentariu

Comentariile trebuie să respecte regulile de utilizare.
Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

© Ziarul 21 Turda | Materialele de pe acest site pot fi preluate doar cu acordul scris al reprezentanţilor publicaţiei Ziarul 21.

  SUS