Administraţie

Revitalizarea spațiului pietonal din centrul istoric al municipiului Turda, construire autobază și amenajare parcare de tip park&ride

Consiliul Local al municipiului Turda a aprobat devizul general centralizator revizuit al proiectului „Revitalizarea spațiului pietonal din centrul istoric al municipiului Turda, construire autobază și amenajare parcare de tip park&ride”, precum și devizele generale, revizuite, ale investițiilor componente ale proiectului.

Proiectul integrat de dezvoltare a infrasfructurii pentru mobilitatea urbana este compus din urmatoarele elemente investitionale:

  • Spațiul pietonal din centrul istoric al Municipiului Turda
  • Crearea unui spațiu semi-pietonal partajat (‘shared-spacet) dedicat atât pietonilor și persoanelor care utilizează bicicleta, cât și transportului public urban și traficului rutier (mult diminuat). Acest spațiu nu va avea diferențe de nivel între zona dedicată pietonilor/bicicliștilor și cea dedicată transportului public/deplasărilor motorizate. Mai mult el va fi tratat unitar cu același material de pardoseală – piatră naturală (porfido) – dintr-un front în altul al pieței. Pentru încurajarea modurilor de deplasare alternativă în detrimetul celui cu autoturismul personal, numărul parcărilor va fi redus de la 97 la 0. Spațiul rezultat va fi prevăzut cu sisteme de siguranță care să împiedice accesul auto pe zonele dedicate pietonilor/bicicliștilor sub formă de bolarzi și bolarzi refractabili. Aceștia din urmă vor fi amplasați la fiecare acces în/din Piața Republicii pentru a putea ajuta la oprirea temporară sau totală a traficului auto în piață, facilitând accesul riveranilor și al autoturismelor și/sau al autoutilitarelor pentru situații de urgență.
  • Construirea/amplasarea unor noi obiecte de mobilier urban adaptate specificului și necesităților fiecăruia din cele trei spații;
  • Reconceperea sistemului de iluminat general și ambiental al celor trei spații;
  • Construirea unei fântâni interactive;
  • Plantarea unui număr de 80 arbori maturi cu grad ridicat de retentie a C02;
  • Modernizarea stației de autobuz de pe traseul analizat și amplasarea/înființarea uneia noi în Piața Republicii la numărul 15;
  • Implementarea sistemului de inchiriere a bicicletelor, cu amplasarea a unei stafii de inchiriere automata a bicicletelor, cu o capacitate totala de 45 locuri de andocare biciclete si o flota de 30 biciclete
  • Alte elemente de infrastructura pentru asigurarea sigurantei pietonilor si evitarea conflictelor cu traficul rutier si fraficul stationar (ex autovehicule parcate pe frotuar)

Eventualele lucrari la retelele de utilitati existente in zona de impact a proiectului, precum lucrari de relocare a retelelor de stalpi, lucrari de protejare a conductelor de gaz, etc.

  • Lucrari privind imbunatatirea sigurantei pietonilor si a participantilor la frafic, cum ar fi sisteme de protectie a trotuarelor prin amplasarea de bolarzi, semnalizarea si relocarea frecerilor de pietoni, signalistica verticala si orizontala.
  • AUTOBAZA (Amplasament: str. Stadionului):

Construirea unei clădiri cu destinația de Hală garare, întreținere și reîncărcare autobuze electrice având următoarele caracteristici funcționale:

Capacitate de garare și reîncărcare a unui număr de 20 autobuze electrice

  • Montarea a 20 stații de încărcare baterii electrice de tip Standard Spații de înfreținere și mentenanță a autobuzelor: 2 posturi de lucru

Spațiu destinat verificărilor și a inspecțiilor tehnice periodice (ITP)

  • Spațiu dedicat unei spălătorii auto
  • Construirea unei clădiri cu destinația de Corp administrativ, destinat personalului Operatorului municipal de transport în comun. Funcțiunile de bază constau în:

Spații de birouri pentru personal

Spații de vestiare pentru șoferi

Spații tehnice dedicate acomodării sistemelor inteligente de dirijare și control trafic

Spații depozitare materiale specifice (baterii autobuze)

Amenajări exterioare în incintă constând în: Realizarea platformelor destinate circulațiilor autobuzelor

Realizarea a 18 parcări exterioare destinate autobuzelor n Realizarea de 11 parcări pentru autoturismele personalului angajat, a împrejmuirii terenului și amenajarea spațiilor verzi prin inierbare.

  • Park and ride (Amplasament str. 22 Decembrie 1989):
  • Funcțiunile stabilite pentru amplasamentul studiat sunt după cum urmează:
  • Capăt de linie pentru autobuzele cu traseu pe strada 22 Decembrie 1989: liniile care vor folosi amplasamentul vor beneficia la locație de pauza aferentă
  • Punct reîncărcare rapidă a bateriei autobuzului
  • Terminal intermodal cu cursele interurbane: rolul functional este de punct transfer al călătorilor care utilizează cursele interurbane spre/dinspre municipiu

           Nod cu fincțiune park and ride

Stație parcare biciclete: va fi inclusă ulterior într-un program de bike-sharing

  • Amenajări exterioare în incintă constând în:

Realizarea platfonnelor destinate circulațiilor autobuzelor  Realizarea de 5 parcări exterioare destinate autobuzelor

  • Montarea unei stații de încărcare baterii electrice de tip Rapid
  • Realizarea de 15 parcări pentru autoturisme

Realizarea de 7 parcări pentru microbuze-autocare

Realizarea de 50 locuri parcare biciclete.

Activitățile proiectului se vor implementa pe o durată estimată de 45 de luni, astfel încât să se respecte parametrii cantitativi și calitativi ai proiectului.

*
Click aici pentru a adăuga un comentariu

Adaugă un comentariu

Comentariile trebuie să respecte regulile de utilizare.
Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

© Ziarul 21 Turda | Materialele de pe acest site pot fi preluate doar cu acordul scris al reprezentanţilor publicaţiei Ziarul 21.

  SUS