Actualitate

Clujul prosperă. 75 de autobuze Mercedes de ultimă generație puse în circulație în 2018

Pe lângă faptul că în Cluj Napoca există cel mai puternic centru universitar din țară, locuri de muncă bine plătite, o infrastructură superioară multor județe, cel mai puternic festival din Europa care adună sute de mii de oameni din toată lumea, Cluj Napoca reușește să arate a oraș european și în ceea ce înseamnă transportul în comun.

După ce în acest an, administrația locală a cumpărat 11 autobuze electrice urmând să se mai achiziționeze încă 30 de astfel de autobuze până în 2019, se pare că flota CTP s-a înnoit cu încă 75 de autobuze Mercedes de ultimă generație.
Într-o postare pe facebook, Emil Boc, edilul municipiului Cluj Napoca, arată că se poate ” bate” de la egal la egal cu marile orașe ale lumii.

„Alte 30 de autobuze Mercedes cu dotări de ultimă generație, puse în circulație la Cluj-Napoca #Cluj #Romania #transportpublic

De astăzi, încă 30 autobuze Mercedes-Benz Conecto intră în circulație în municipiul Cluj-Napoca. În total, 75 de autobuze Mercedes noi circulă din 2018 în orașul nostru, parte din politica publică a municipalității clujene de susținere a transportului în comun cu autobuze de ultimă generație, după modelele de transport public din marile orașe europene.

Tot în acest an au fost puse în circulație 11 autobuze electrice Solaris.

Autobuzele care intră de astăzi pe rutele Companiei de Transport Public Cluj-Napoca au 12 metri lungime, corespund tuturor normelor europene în domeniu, cu podea complet coborâtă, rampă pentru persoanele cu dizabilități etc. Garanția este de 5 ani sau 350.000 km. Capacitate totală de transport: 104 călători din care 26 locuri pe scaune și 78 locuri in picioare.

Caracteristici tehnice

  • capacitate totală de transport:104 călători, din care 26 locuri pe scaune și 78 locuri în picioare (calculat la 0.125 m2/calator in picioare conf. Directivei 97/27/CE CEE ONU R107)
  • puterea motorului diesel este de 220 kW (299 CP ), cu norma de poluare EURO VI
  • lungimea autobuzului este de 12 m
  • podea complet coborâtă
  • rampă pentru fotoliile rulante ale persoanelor cu dizabilități
  • loc special amenajat în salon pentru fotoliile rulante și landourile pentru copii
  • înclinarea pe o parte a autobuzului în stații
  • au 3 uşi duble ( cu câte 2 foi fiecare) cu sistem antistrivire a călătorilor
  • sistem de frânare dotat cu ABS EBS, ESR
  • sistem de încălzire în sezonul rece
  • sistem de aer condiționat pentru sezonul cald
  • sistem de supraveghere video interioară și exterioară
  • sisteme de informare vizuală și audio a călătorilor atăt interior cât și exterior
  • sistem de numărare a călătorilor transportați
  • sistem de ticketing
  • computer de bord
  • sistem informatic de gestiune și diagnosticare electronică prin rețea CAN
  • internet gratuit WI-FI pentru călători
  • prize tip USB pentru încărcarea dispozitivelor mobile
  • anunțarea vocală a numarului de traseu și a direcției de deplasare, în exteriorul autobuzului, în dreptul primei uși, pentru informarea persoanelor cu deficiențe de vedere.
  • toate consumabilele necerare la revizii în perioada de garanție, vor fi asigurate de către furnizor pe cheltuiala acestuia
  • prețul unui autobuz este de 1.046.994 lei/ buc+TVA
  • valoarea totală pentru 60 buc. autobuze este de 62.819.640 lei+TVA” Emil Boc.

Încă o lovitură de imagine dată de Boc pe acest final de an, pe lângă „Alianța Vestului”, pe lângă prima stradă „Smart” din țară, pe lângă… multe altele. Ardeleanul e ardelean, și demonstrează asta zilnic.
Nu facem comparație, dar Clujul e la un nivel superior față de capitala României, București. Chiar și în materie de transport public în comun.

Click aici pentru a adăuga un comentariu

Adaugă un comentariu

Comentariile trebuie să respecte regulile de utilizare.
Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.