Actualitate

3 milioane de Euro alocate de Guvernul Ungariei pentru trenul de mare viteză pe ruta Budapesta – Cluj-Napoca – Bucureşti

Cluj-Napoca – Bucureşti
Guvernul Ungariei a alocat cele peste 3 milioane de euro necesare pentru realizarea studiului de fezabilitate al trenului de mare viteză Budapesta – Cluj-Napoca – București.
Deși planul inițial al trenului viza o rută Budapesta – Cluj-Napoca, ministrul de Externe maghiar Szijjártó Péter a declarat, joi, că președintele Camerei Deputaților, Liviu Dragnea dorește să prelungească linia până la București.
„Guvernul Ungariei a aprobat o finanţare în valoare de 1 miliard de forinţi (3,3 milioane de euro) pentru studiul de fezabilitate al acestui proiect. Guvernul Ungariei nu are nicio obiecţie faţă de planul României de a extinde calea ferată de mare viteză până la Bucureşti”, spunea încă din februarie 2018 Szijjártó Péter. De asemenea, demnitarul maghiar a explicat că Ungaria urmează să facă anunțul de achiziție publică.
Prezent la Târgu Mureș, unde a participat la manifestarea ocazionată de comemorarea Revoluției Pașoptiste la Obeliscul Secuilor Martiri și a susținut o conferință de presă comună cu președintele UDMR, Kelemen Hunor, Szijjártó a precizat că elaborarea studiului de fezabilitate ar putea dura aproximativ un an și jumătate.
„În ceea ce privește trenul de mare viteză, cred că este un dezavantaj competitiv al Europei Centrale. Uitați-vă cât timp facem între București și Budapesta cu trenul. România este unul dintre cei mai importanți parteneri economici ai Ungariei, relațiile dintre oameni sunt strânse, este foarte motivant să avem această linie ferată. Planul inițial a fost Budapesta – Cluj-Napoca, dar când am vorbit cu domnul președinte Dragnea a spus că ar dori Budapesta – Cluj-Napoca – București. Eu am spus că este o solicitare legitimă și de ce nu, e cu atât mai bine”, a declarat ministrul de Externe al Ungariei, potrivit Hotnews.
Calea ferată de mare viteză este un tip de infrastructură feroviară pe care transportul este operat mult mai rapid decât pe infrastructura convenţională, prin folosirea unui sistem integrat de material rulant şi linii dedicate. Cu toate că în lume nu există un standard armonizat, noile linii pe care trenurile pot circula cu peste 250 km/h şi liniile existente care permit circulaţia cu peste 200 km/h sunt considerate căi ferate de mare viteză.

Click aici pentru a adăuga un comentariu

Adaugă un comentariu

Comentariile trebuie să respecte regulile de utilizare.
Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Ziarul care te prinde

© Ziarul 21 Turda | Materialele de pe acest site pot fi preluate doar cu acordul scris al reprezentanţilor publicaţiei Ziarul 21.

  SUS