Consiliul local Turda a aprobat luni, 6 august, într-o ședință de îndată convocată de orimarul municipiului Turda, Cristian Matei, o solicitare venită dinspre Consiliul Județean Cluj privind adoptarea de urgență a unor documente necesare pentru demararea procedurii de licitație publică pentru delegarea serviciului de colectare și transport al deșeurilor în județul Cluj.
La data de 11.07.2011 a fost semnat contractul de finanțare având ca obiect reglementarea termenilor şi condițiilor de acordare a finanțării nerambursabile prin inplementarea proiectului intitulat “Sistem de management integrat al deşeurilor în județul Cluj”.
Scopul acestui proiect îl constituie implementarea unui sistem integrat de gestionare a deşeurilor a cărui funționalitate să ducă la respectarea angajamentelor asumate şi la atingerea țintelor în domeniul salubrizării localitățiilor, astfel cum au fost acestea aprobate prin acte normative.
Proiectul are ca şi component colectarea colectivă şi transportul deşeurilor, tratarea deşeurilor, depozitarea deşeurilor, respectiv asistența tehnică şi conştientizarea publică.
Astfel, consilierii locali prezenți au aprobat studiul de oportunitate privind fundamentarea deciziei de delegare a gestiunii activităţii de colectare şi transport a deşeurilor municipale din judeţul Cluj, caietul de sarcini în vederea delegării prin concesionare a gestiunii unor activităţi componente ale serviciului de salubrizare în judeţul Cluj, respectiv de colectare şi transport a deşeurilor municipale şi a unor fluxuri speciale de deşeuri și au aprobat Regulamentul serviciului de salubrizare al judeţului Cluj.