Actualitate

Adrian Mischian (PMP): Considerente despre sedinta ordinara a Consiliului Local Campia Turzii din 25 iunie 2020

“Pentru că s-au prezentat puține informații despre sedințele de consiliu local din ultimele 3 luni, desfășurate on-line și netransmise în direct, am să vă prezint câteva puncte de vedere cu privire la sedința ordinară din 25/06/2020, o ședință cu o ordine de zi stufoasă, cu 17 puncte.

După ce am depus jurământul ca și consilier local, mi-am propus ca la fiecare ședință ordinară a Consiliului Local să aduc în discuție probleme ridicate de către cetățenii localității noastre, probleme identificate cu ajutorul colegilor din PMP și a celor care m-au contactat personal. Amintesc câteva, mărturie fiind procesele verbale de ședință: extinderea rețelei camerelor de supraveghere video în cartierul Șarât,  modernizarea rețelei de apă/canalizare pe străzile necuprinse pe finanțarea europeană, acordarea burselor de merit pentru toți elevii cu medii de peste 8.50, informarea opiniei publice cu privire la cheltuielile excesive de la bugetul local făcute de administrația actuală, am fost primul consilier local care am solicitat anularea manifestărilor prilejuite cu ocazia Zilelor Câmpiei Turzii din acest an.

În sedința de joi am adus în discuție  o problemă ridicată de o parte din antreprenorii locali care și-au dezvoltat afaceri în proximitatea Parcului Industrial Reif, pe terenurile fostelor sere. Căile de acces din această zonă aparțin investitorilor privați care au achiziționat aceste terenuri, sunt neasfaltate, lipsește iluminatul stradal, utilitățile lipsesc din această zonă sau sunt la o distanță considerabilă, conectarea la rețelele de apă, canal, gaz, curent electric implicând cheltuieli foarte mari pentru antreprenorii din această zonă. Am discutat de posibilitatea ca aceste căi de acces să fie preluate în patrimoniul public pentru a putea beneficia ulterior de finanțare publică pentru modernizarea lor și extinderea rețelei de utilități în zonă. Am găsit deschidere din partea conducerii admnistrative, urmând ca cei care au afaceri în zonă  să se adreseze în scris consiliului local. Discuții aprinse au fost și referitor la proiectul de aprobare al regulamentului de organizare și funcționare al serviciului de salubrizare, concesionat Companiei de Salubritate. Personal i-am solicitat dlui primar Lojigan, punctul de vedere legat de postările de pe rețeaua de socializare ale unor cetățeni din Câmpia Turzii, cu privire la depozitarea munților de gunoaie în microrampele de cartier, care pe lângă faptul că sunt  neconforme și nu au avize de funcționare, au devenit locul de depozitare al gunoiul menajer din întreaga localitate. Bineînțeles că din expunerea domniei sale au rezultat și vinovații, respectiv cei care ”își permit” să facă astfel de postări și ”nu înțeleg ce se petrece”. Din punctul meu de vedere este un eșec total al tuturor celor implicați în gestionarea gunoiul menajer, respectiv Ministerul Mediului, administrații județene și locale, operatori de salubritate. Problema construirii rampelor de depozitare este una veche, este pe rol de mai bine de 10 ani, finanțări au existat și există, de ce nu se finalizează astfel de proiecte, îmi depășește puterea de înțelegere și o adaug alături de celelate eșecuri naționale  respectiv, tergiversarea lucrărilor la autostrăzi, construirea de spitale județene, dezvoltarea rețelei de irigații, etc…

Cu toată implicarea și bunele intenții ale conducerilor celor două societăți locale de stat, Domeniul Public și Companiei de Salubritate, acestea sunt ”pietre de moară” pentru bugetul Consiliului Local, cele două societăți fiind aduse în pragul falimentului încă de pe vremea guvernării USL (PSD-PNL-PC, Hanga-Lojigan-Gal Avram) din perioada 2012-2016, situația lor financiară fiind mai mult decât dramatică și la această oră. Situația financiară precară, coroborată cu lipsa finanțărilor de la Consiliul Local, lucru interzis de legislația actuală, face practic imposibilă modernizarea celor două companii prin  investiții în utilaje și echipamente noi, care să le permită să facă lucrări de calitate. Îi revine sarcina viitoarei conduceri administrative a Câmpiei Turzii, care se va instala din luna octombrie, să rezolve această dificilă problemă, guvernarea Lojigan/PNL din madatul 2016-2020 eșuând în acest sens.

Într-o postare viitoare am să vă prezint detalii cu privire la execuția bugetară pe anul 2019 și anume, am să fac o paralelă între ceea ce și-a propus și ce a realizat din punct de vedere financiar administrația Lojigan/PNL în anul precedent. Vă promit că va fi mai mult decât interesantă”, transmite Adrian Mischian, consilier local PMP Câmpia Turzii.

 

*
Click aici pentru a adăuga un comentariu

Adaugă un comentariu

Comentariile trebuie să respecte regulile de utilizare.
Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

© Ziarul 21 Turda | Materialele de pe acest site pot fi preluate doar cu acordul scris al reprezentanţilor publicaţiei Ziarul 21.

  SUS