Actualitate

Reparația podului peste Arieș dă bătăi de cap edilului Dorin Lojigan. „Nici nu vreau să mă gândesc ce se va întâmpla când tot traficul greu va trece prin Câmpia Turzii:

În 11 iunie s-a semnat contractul de reparație a podului peste Arieș. Iată că după foarte mulți ani, în care reparațiile pentru acest pod s-au mutat de la o ogradă la alta, cel care a câștigat acest tronson, firma Antrepriza de Reparații și Lucrări – ARL S.A. trebuie să realizeze reparațiile în termen de 14 luni.

„Astăzi, 11.06.2019, CNAIR SA, prin DRDP Cluj a semnat contractul de proiectare și execuție reparații pod DN 1 km 444+840 peste râul Arieș la Turda cu ofertantul declarat câștigător SC ANTREPRIZA DE REPARAȚII ȘI LUCRĂRI – ARL S.A. Valoarea contractului este de 6.682.073 lei, fără TVA. În conformitate cu prevederile contractuale, durata de realizare a acestui contract este de 14 luni, din care 60 de zile sunt prevăzute pentru activitatea de proiectare și 12 luni pentru execuția lucrărilor. Perioada de garanție este de 3 ani. Finanțarea este asigurată prin transfer de la bugetul de stat și venituri proprii.” Arată un comunicat CNAIR.

Cu ce va încurca Câmpia Turzii? Ei bine, din moment ce acest pod intră în reparații, tot traficul greu este direcționat pe 3 căi: fie pe „Armata Roșie”, stradă care este oricum deteriorată și din proiectele pe care le are administrația turdeană și acea stradă intră în reparație pe proiectul de mobilitate urbană, fie pe A3, fie prin Câmpia Turzii. Exemplu: Dacă vin camioanele dinspre Târgu Mureș cu descarcare la Turda, și Armata Roșie este în lucru, (coborâre de pe A3) sunt două variante: pe autostradă până în Cluj sau Baciu, cu întoarcere către Turda SAU prin Câmpia Turzii. Este ușor de intuit care variantă o să fie aleasă de transportatori.

Edilul municipiului Câmpia Turzii, Dorin Lojigan, declara încă din 30 aprilie, la o ședință de Consiliul local, faptul că, Câmpia Turzii se va putea confrunta cu o reală problemă. Iată că suntem în luna iunie, și acea problemă este pe cale să înceapă. „Podul de peste Arieș din Turda va intra în reparație și se va restricționa, în primă fază, traficul la 7.5 tone, asta însemnând ca pe acel pod nu vor mai circula camioane cu greutatea peste 7.5 tone, iar prin acest lucru se impuneau trei rute ocolitoare. Cei de la CNADR ne-au trimis o adresă, prin care solicitau avizul ca una dintre rute să fie municipiul Câmpia Turzii, pe lângă A3 și strada 21 Decembrie ( Armata Roșie). Comisia de Sistematizare a Circulației din Câmpia Turzii a acordat, în unanimitate de voturi, un aviz NEGATIV.” Și de aici începe distracția. „Prefectul PSD, Aurel Chereches, a declarat că noi (Câmpia Turzii) ne opunem dezvoltării județului, însă i-am replicat că nu suntem impotriva dezvoltării județului, dimpotrivă, însă județul se poate dezvolta dar fără a afecta integritatea și siguranță cetățenilor municipiului Câmpia Turzii. Mai ales că avem și noi interzicerea camioanelor peste 7.5 tone, lucrările pe care le demarează CAA pe șoseaua principală și lucrările de reabilitare pe care vrem să le facem la pasajul de sub calea ferată. Este posibil ca prefectul să impuna o stare de urgență pe acest aspect și să ne impună să permitem traficului greu să se deplaseze prin Câmpia Turzii. Nici nu vreau să mă gândesc ce se va întâmpla când tot traficul greu va trece prin Câmpia Turzii.

 


Dacă tot se va ajunge acolo, instituim o taxă de tranzit prin Câmpia Turzii, așa cum este și la Turda pe Armata Roșie, noi să punem o taxă de 500 sau 1000 lei, de așa maniera încât să forțăm transportatorii să ocolească municipiul nostru. Vreau să precizez că această taxă nu se va aplica pentru riverani. Camionaele care vin să descarce în Câmpia Turzii sau sunt aparținătoare firmelor din Câmpia Turzii, nu vor achita această taxă” au fost declarațiile edilului Dorin Lojigan în ședința din luna aprilie.

Click aici pentru a adăuga un comentariu

Adaugă un comentariu

Comentariile trebuie să respecte regulile de utilizare.
Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.